Kriser til søs - hjælp til at bearbejde krisen efter en alvorlig ulykke

SEAHEALTH har i mange år ydet krisehjælp og psykologbistand i det maritime erhverv. I dag er vi så godt rustet, at vi kan kalde handelsflåden for vores speciale.

 

Her kan du hente en vejledning i, hvordan man kan lære at håndtere disse krisetegn på det personlige plan. Ofte kan hurtig støtte og den rigtige vejledning, hjælpe besætningen på fode igen. Det er vigtigt at situationen bliver taklet kompetent, så derfor stiller SEAHEALTH psykologer til rådighed, når uheldet rammer om bord.

Tøv ikke med at kontakte os. Vi mener, at det vigtigt, at alle danske søfarende til hver en tid har muligheden for at få hjælp til at bearbejde en krisesituation.
 

I dag har SEAHEALTH et større antal psykologer, der har stor erfaring fra kriseopgaver i ind- og udland. De har blandt andet hjulpet rederierne ved fx piratoverfald, ulykker, dødsfald om bord, dødsulykke, skader i hårdt vejr, arbejdspres, stress og depression. De har været tæt på begivenhederne og har givet de involverede psykologisk krisehjælp og sikret at alle involverede parter har fået den nødvendige støtte og rådgivning. Dette lige fra første opkald til afsluttende evaluering.

 

Ydelser i krisehjælp

  • SEAHEALTH kan tilbyde at aflaste en organisation, der kan være stresset som følge af en krise. Så er der også tid til de mange andre opgaver, der vælter ind over i en krise. Konkret tilbyder vi:
  • Afklaring om psykologisk krisehjælp er nødvendigt og i hvilket omfang
  • Psykologisk defusing og debriefing af såvel medarbejdere on location og på kontoret
  • Sparring med rederiansvarlige i krisesituationen, herunder håndtering af medarbejdere direkte involveret, kolleger, pårørende og presse
  • Hjælp til udarbejdelse af best practise som opfølgning på kriseforløb
  • Sparring i forhold til udarbejdelse af interne retningslinjer og procedurer for håndtering af kriser
  • Eventuelt efterfølgende psykologiske opfølgningssamtaler

 

Bestil vejledning om krisehjælp.